Slachtofferhulp en klachten

1. Met de politie in overleg gaan of het mogelijk kan worden dat de vrijwilligers van slachtofferhulp ook actief hun diensten mogen aanbieden aan mensen, als zij een aangifte om hen moverende redenen uiteindelijk niet doorzetten, zoals thans helaas nog niet mogelijk is.

2. Een melding–volg–systeem om meldingen en klachten van inwoners bij wijkposten te volgen.  Burgerklachten over openbaar gebied binnen 48 uur door gemeente oppakken, zodat men als burger  weet dat de klacht goed is doorgekomen bij ambtelijk apparaat. Elke indiener van melding of klacht  moet binnen twee weken bericht terugkrijgen wat de voorgestelde actie vanuit gemeente wordt,  zodat men weet dat ambtelijk apparaat er iets mee gaat doen. Na concrete afhandeling van melding of klacht in de praktijk, moet indiener een afmeldingsbericht terugkrijgen. Mocht de indiener niet  tevreden zijn, dan is er de mogelijkheid tot indienen van hernieuwde melding of klacht. Ook andere wijkbewoners moeten op de website kunnen zien welke klachten al gemeld zijn en hoe en wanneer de gemeente het probleem oplost.