D66 blij met onderzoek Holland Outlet Mall

D66 is blij dat de onderzoeken naar de Holland Outlet Mall positief lijken te zijn. “Het is mooi om te zien dat ons initiatief om een Factory Outlet Centre dichtbij het Stadshart nieuw leven in te blazen opgepakt is, en dat de eerste onderzoeksresultaten goede kansen bieden”, aldus D66 raadslid Jamila Bakkers. De Holland Outlet Mall kan volgens D66 een stevige impuls geven aan bruis in de stad.

Uit het uitgevoerde marktonderzoek naar de Holland Outlet Mall blijkt dat er 6 tot 7 miljoen bezoekers te verwachten zijn als het aanbod en de kwaliteit vergelijkbaar worden met andere factory outletcentra zoals Batavia Stad en Roermond. “De onderzoekers verwachten dat deze nieuwe winkelklanten ook het Stadshart en de Dorpsstraat zullen bezoeken en dat ook andere leisureattracties een stimulans krijgen”, licht D66 fractievoorzitter Cora Huijbens toe.

Volgens D66 is de komst van de Holland Outlet Mall ook een uitgelezen kans om Zoetermeer goed op de kaart te zetten. De D66 fractie geeft echter aan dat het Samenspraak proces eerst zorgvuldig dient te worden doorlopen. “Wij vinden het belangrijk dat wijkbewoners gehoord worden en dat de gemeente ook daadwerkelijk het gesprek aangaat en echte oplossingen biedt voor de mogelijke verkeerstoename, de parkeerdruk en de leefbaarheid in de wijk.” D66 hoopt dat het openbaar vervoer daartoe nog meer gestimuleerd kan worden.

Gepubliceerd op 08-09-2016 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018