zondag 14 maart 2021

Let’s make dreams come true!

GeuzeGroen

Een dagje helpen met zo’n 25 andere vrijwilligers met de eerste aanplant van bomen en struiken in het eerste Zoetermeerse voedselbos. Na afloop verwaaid, natgeregend en behoorlijk moe, maar toch met een prima gevoel, vertelt Esmael Zamani, lid van de D66 fractie in de Zoetermeerse raad. Een fantastisch initiatief van Astrid van Beek en Klaartje Jaspers. dat werkelijkheid wordt naast de camping in Driemandspolder langs de weg van Zoetermeer naar Leidseveen.

Deze dames zijn al sinds 2018 bezig met dit initiatief, hebben inmiddels hiervoor een Stichting opgericht en medio 2019 een startsubsidie van de gemeenteraad in de wacht gesleept.

Het voelt als een sprookje, wat hier tot stand komt. Over een paar jaar kan je hier allerlei eetbare bos producten plukken en buurtgenoten ontmoeten. En behalve lekker, leuk en leerzaam is het ook belangrijk voor de biodiversiteit, de opvang van overvloedig regenwater, en het vastleggen van CO2 en fijnstof.

Graag beveel ik meedoen van harte aan bij mijn collega raadsleden en stadsgenoten. Dat kan op de komende woensdagen en zaterdagen in maart tussen 10.00 en 17.00 uur.

Let’s make dreams come true! Je kan je opgeven via geuzegroen.nl bij Werkzaamheden GeuzeGroen.