maandag 5 oktober 2020

Berichtgeving over coronamaatregelen op social media moet adequater en sneller

Juiste, tijdige en duidelijke berichtgeving vanuit de gemeente over de actuele corona-maatregelen is belangrijk om de inwoners goed te informeren en daarmee effectief te zijn. Daarom heeft Frank Schoonbeek namens D66 op 28 september vragen over deze communicatie gesteld aan de wethouder. Naar aanleiding van de antwoorden van de wethouder hebben we nogmaals naar de berichten op social media gekeken en komen tot de conclusie dat het beeld van het college over tijdige en actuele communicatie nogal afwijkt van ons beeld.

Wat ons betreft gaat het college aan de slag met het versnellen van reacties op social media en het sneller plaatsen van informatie over de (gewijzigde) maatregelen. Met name het direct beantwoorden en kanaliseren van de discussies op social media is van belang om in deze lastige tijd de verwachtingen te managen en alles zo goed mogelijk voor alle inwoners en betrokkenen te laten lopen.

Frank Schoonbeek vraagt daarom vanavond nogmaals aan het college of er extra aandacht gegeven kan worden aan het direct updaten van informatie op alle beschikbare kanalen, zodat alle doelgroepen worden bereikt en voor het verhogen van de snelheid van reageren op social media. D66 wil dat dit zo snel mogelijk geoptimaliseerd wordt!